Karın Kası Hareketleri Nelerdir?
25 Haziran 2024

Karın Kası Hareketleri Nelerdir?

Karın Kası Hareketleri

Evde kolay bir şekilde forma sokabileceğiniz kas gruplarından biri de karın kaslarıdır. Karın kası hareketlerini yapmak için spor merkezine gitmek veya pahalı aletler almak şart değildir. Ancak karın bölgesi, vücudun en hızlı yağ toplayan bölgeleridir. Eğer belirgin karın kaslarına sahip olmak istiyorsanız, diyet ve egzersize daha fazla özen göstermelisiniz. Belirgin karın kaslarına ulaşmak için yapılan diyet ve egzersizler zorlu olabilir. Ancak motive edici olan kısmı, kişi ne kadar kilolu olursa olsun daha belirgin karın kaslarına sahip olabilmesidir. Her erkeğin estetik görünen bir vücutta ilk göze çarpmak istediği yer karın kaslarıdır. Hemen her erkek karın kasına, omuz, göğüs ve kol kaslarından daha fazla önem verir. Bazı kişiler sadece kol, göğüs ve omuz kısımlarını çalıştırdığında göbekli bir vücut oluşur. Bu durum özellikle kişi için oldukça kötü bir görünüm sağlar. Kol, omuz ve göğüs kasları iyi bir görünüme sahipken, göbeğin önden fırlamış şekilde duruşu estetik görünümü bozar. Üçgen görünüme sahip olmak isteyen bir kişi öncelikle ince yapılı bir bele sahip olmalıdır. Şimdi siz de hayal ettiğiniz üçgen vücuda kavuşmak istiyorsanız, evde kolaylıkla yapacağınız egzersiz hareketleri sayesinde kavuşabilirsiniz. Evde karın kası hareketlerinin esas hedefi alt karın bölgesi ile üst karın kasının baklava dilimi şeklinde görünmesine yardımcı olmaktır. Bu hareketler sayesinde karın bölgesindeki kaslar daha aktif çalışır ve istediğiniz vücuda kavuşmanız artık hayal olmayacak.

Mekik

Karın kası çalıştırmak için yapacağınız ilk hareketlerden biri mekiktir. Öncelikle yumuşak bir zemine sırt üstü uzanmalısınız. Ardından ayak tabanlarınızı yere değecek şekilde ayaklarınızı karnınıza doğru çekin. Her iki elinizi başınızın altından tutun. Mekik hareketine başlamadan önce tavanda kendinize bir nokta belirlemelisiniz. Hareketi yaparken nefes aldıktan sonra sırtınızı yerden kaldırın. Bu arada belinizin yer ile temasını kesmeyin. Üst bölgenizin yerden kalkana kadar kaldırmak yeterlidir.

Yerden Bacak Kaldırma

Evde kolaylıkla uygulayabileceğiniz en etkili karın kası hareketlerinden biridir. Bu hareketi yaparken bacaklarınız birbirine yapışık durumda olmalıdır. Sırt üstü yere uzandıktan sonra ayak tabanlarınızı yerden yaklaşık olarak 50 cm olana kadar yukarı kaldırın. Bacak kaldırma hareketini yaparken bacaklarınızı yukarı kaldırırken nefes verin, bacaklarınızı yere indirirken nefes alın.

Yan Mekik

İlk önce yere sırt üstü uzanın ve ardından kalçanızı yaklaşık olarak 90 dereceye ayarlayın. Sol ayağınız yerde, iki eliniz ensenizde olacak şekilde mekik pozisyonunu alın. Bu hareketi yaparken özellikle karın kaslarından kuvvet alarak sağ omuzunuzu yerden kaldırın ve göğsünüzü sağ kalçanıza doğru çekin. Ardından bu hareketi diğer tarafınız için uygulayabilirsiniz. Bu hareket sayesinde yan karın kaslarınızı çalıştırarak istediğiniz karın kaslarına sahip olmanıza yardımcı olur.

Plank

Evde karın kası yapmanıza yardımcı olacak diğer hareketlerden biridir. Plank, zor bir hareket olmasına rağmen karın kası geliştirmede en etkili olanıdır. Yere yüz üstü şınav pozisyonunda uzanın. Dirseklerinizi ve kollarınızı 90 derece olacak şekilde yere koyun. Yalnızca ayak parmaklarınız ve dirsekleriniz yere değecek şekilde pozisyonu ayarladıktan sonra karın kasınızı sıkın ve 30 saniye bu şekilde bekleyin. Bu hareketi yaparken vücudunuz yere paralel ve gergin olmalıdır.

Ekstra Bilgiler

  • Egzersizlerin yanı sıra, karın kaslarının belirginleşmesi için sağlıklı bir diyet de gereklidir.
  • Düzenli olarak karın kası egzersizleri yaparak kaslarınızı güçlendirebilirsiniz.
  • Sabır ve disiplin, karın kası geliştirme sürecinde önemli faktörlerdir.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Baldır Kası Nedir?

Baldır Kası Nedir?

Popüler İçerikler

Kas Sistemi Görevleri

Kas Sistemi Görevleri

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Kas Yapan Yiyecekler Nelerdir?

Kas Yapan Yiyecekler Nelerdir?

Yapay Kas Kullanımı

Yapay Kas Kullanımı

Uyluk Kasları Nelerdir?

Uyluk Kasları Nelerdir?

İp Atlamak Hangi Kasları Çalıştırır?

İp Atlamak Hangi Kasları Çalıştırır?

Kas Zorlanması Belirtileri ve Tedavisi

Kas Zorlanması Belirtileri ve Tedavisi

Güncel

Yüz Kasları Anatomisi

Yüz Kasları Anatomisi

Güncel

Kas Ağrısı Nasıl Geçer?

Kas Ağrısı Nasıl Geçer?

Güncel

Kas Titremesi Tedavisi

Kas Titremesi Tedavisi

Karın Kası Egzersizleri Nelerdir?

Karın Kası Egzersizleri Nelerdir?

Kas Yorgunluğu Belirti Türleri

Kas Yorgunluğu Belirti Türleri

Evde Kol Kası Geliştirme Hareketleri

Evde Kol Kası Geliştirme Hareketleri

Bacak Kası Geliştirme Egzersizleri

Bacak Kası Geliştirme Egzersizleri

Alt Karın Kası Hareketleri Nelerdir?

Alt Karın Kası Hareketleri Nelerdir?

Kas Seğirmesi Belirtileri ve Tedavisi

Kas Seğirmesi Belirtileri ve Tedavisi

Kas Çalışma Türleri ve Özellikleri

Kas Çalışma Türleri ve Özellikleri

Kalp Kası Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Kalp Kası Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Kas Gelişiminde Beslenme

Kas Gelişiminde Beslenme

8 Dakikada Karın Kası Egzersizleri

8 Dakikada Karın Kası Egzersizleri

Karın Kası Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Karın Kası Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Mimik Kasları Nelerdir?

Mimik Kasları Nelerdir?

Kas Liflerine Gereksinim

Kas Liflerine Gereksinim

Vücut Kas Oranı Değerleri

Vücut Kas Oranı Değerleri

Kas Kasılması Belirtileri ve Tedavisi

Kas Kasılması Belirtileri ve Tedavisi

Arka Kol Kası Geliştirme

Arka Kol Kası Geliştirme

Göğüs Kası Nasıl Yapılır?

Göğüs Kası Nasıl Yapılır?

Kas Atrofisi Nedenleri?

Kas Atrofisi Nedenleri?

Kas Spazmı Belirtileri ve Tedavisi

Kas Spazmı Belirtileri ve Tedavisi

Ön Kol Kasları Nelerdir?

Ön Kol Kasları Nelerdir?

Mide Kası Nasıl Çalışır?

Mide Kası Nasıl Çalışır?

Bacak Kasları Bacak Kası Egzersizleri

Bacak Kasları Bacak Kası Egzersizleri

İnsan Kas Anatomisi

İnsan Kas Anatomisi

Çene Kası Egzersizleri

Çene Kası Egzersizleri