Adonis Kası Hareketleri Nelerdir?
08 Temmuz 2024

Adonis Kası Hareketleri Nelerdir?

Adonis Kasını Anlamak

Adonis kası, oblik kas grubuna dahil olup, karın kasları ile kıyaslandığında çok daha çabuk belirgin hale gelebilen kaslardandır. Vücuttaki yağ oranı düştükçe adonis kaslarının belirginleşmesi mümkün hale gelir. Adonis kası, karın yan duvar kaslarındandır. Karın yan duvarındaki kaslar yassı kaslar olup, dıştan içe doğru eksternal oblik, internal oblik ve transvers abdominal kaslardan oluşur. Adonis kası ve karında bulunan diğer kasların görevi, karın organlarını aksırma, öksürme, kusma, defakasyon ve doğum gibi defans hareketlerine karşı yerinde tutarak korumak ve gövdenin hareketini sağlamaktır.

Adonis Kası Hareketlerinin Önemi

Adonis kası hareketleri, sıkı bir karına sahip olmanızı sağlayarak karın kaslarını daha güçlü ve esnek bir hale getirir ve hareket yeteneğinizi artırır. Adonis kası hareketleri, aşağı ve yukarı lifli kasları güçlendirip şekillendirerek daha belirgin bir görünüm elde etmenizi sağlar.


Adonis kasını harekete geçirebilmek ve güçlendirmek için yapılan birçok egzersiz bulunur. Bunlardan en etkili olanı, herhangi bir yere asılarak ayaklarınızı çapraz bir şekilde yana çekmek suretiyle yukarı asılı haldeyken hafif bir twist hareketi yapmaktır. Adonis kası hareketleri yapılırken, karın kaslarının sıkı ve gergin olması gerekir. Nefes verirken yana çapraz dönüldüğünde adonis kası direkt olarak çalışmaya başlar. Hareket mümkün olduğunca yavaş ve konsantre olmuş şekilde yapılmalıdır. Hızlı ve karın kaslarını sıkmadan yapılan adonis kası hareketleri, adonis kasına etki etmez. Bu egzersiz, zorlayıcı ama adonis kası geliştirmek için etkili bir egzersizdir. Başlangıç seviyesinde 10 adet yapılarak başlanmalı ve ilerleyen zamanlarda sayı günlük 30 kere olacak şekilde artırılmalıdır.

Adonis kası hareketleri olarak yapılan bir diğer faydalı egzersiz ise yere sırt üstü yatıp kollarınızı yana paralel açarak bacaklarınızı havaya kaldırdıktan sonra önce sağa, sonra da sola çevirme hareketidir. Bu hareket esnasında bacağınızı hangi tarafa çevirdiyseniz o tarafta 4-5 saniye kadar bekleyin. Burada amaç adonis kaslarını hareket ettirmek olduğundan, üst vücudun paralelliğinin korunması gerekir. Amaç, bel bölgesini çevirerek adonis kaslarını harekete geçirmektir. Bu harekette 10-15 tekrar yapılabilir. Aslında yukarıda anlatılmış olan hareketin yerde yatarak yapılanıdır.

Adonis Kası Gelişimi ve Beslenme

Adonis kası hareketleri kişinin genetiği ve fizik yapısı adonis kaslarının gelişme süresini belirler. Aynı zamanda ne kadar protein ve karbonhidrat aldığınız da kas gelişimini etkileyen faktörler arasındadır. Adonis kası gelişimi için düzenli ve zamanında yemek yenilmelidir. Düzenli egzersiz ve beslenme ile adonis kasının gelişme süresi maksimum 6 aylık bir süreye tekabül eder. Ancak, kişilerin fiziksel özellikleri birbirinden farklı olduğundan bazı kişilerde 4 aylık bir sürede de adonis kası kendini belli edebilir.

Adonis kası sonradan sahip olunan bir kas değildir. Sadece adonis kası hareketleri ile yapılan egzersizler, bu kası belirgin bir hale getirerek görsel olarak ortaya çıkmasını sağlar.

Adonis Kası Hareketlerinde Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar

Adonis kası hareketleri bazı kurallara dikkat edildiği zaman daha fazla işe yarar. İlk olarak düzenli ve dengeli beslenme, daha sonra kardiyo çalışmalarına ağırlık vermek, bunun için yüzme, koşu, yürüyüş ya da bisiklete binmek gibi egzersizlerden fazlasıyla fayda sağlanabilir ve en önemlisi her gün aksatmadan belli bir sayıda yapılmalıdır.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Kas Yapan Besinler Nelerdir?

Kas Yapan Besinler Nelerdir?

Editörün Seçtiği

Kalp Kası Özellikleri

Kalp Kası Özellikleri

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Kas Güçlendirici Besinler

Kas Güçlendirici Besinler

Kaslar Ne İşe Yarar?

Kaslar Ne İşe Yarar?

Diz Kasları Egzersizleri

Diz Kasları Egzersizleri

Kasık Kası Çalıştırma Hareketleri

Kasık Kası Çalıştırma Hareketleri

Kas Çalışma Türleri ve Özellikleri

Kas Çalışma Türleri ve Özellikleri

Güncel

Kasların Görevleri Nelerdir?

Kasların Görevleri Nelerdir?

Güncel

Zıt Çalışan Kaslar Nelerdir?

Zıt Çalışan Kaslar Nelerdir?

Güncel

Sırt Kası Geliştirme Egzersizleri

Sırt Kası Geliştirme Egzersizleri

Omuzda Kas Yırtılması Belirtileri ve Tedavisi

Omuzda Kas Yırtılması Belirtileri ve Tedavisi

Alt Karın Kası Nasıl Geliştirilir?

Alt Karın Kası Nasıl Geliştirilir?

Kas Ezilmesi Tedavisi

Kas Ezilmesi Tedavisi

Kas Kaybı Nedenleri?

Kas Kaybı Nedenleri?

Mide Kası Nasıl Çalışır?

Mide Kası Nasıl Çalışır?

Göbek Kası Yapma Göbek Kası Egzersizleri

Göbek Kası Yapma Göbek Kası Egzersizleri

Kas Türleri Nelerdir?

Kas Türleri Nelerdir?

Kas Yapma Nasıl Olur?

Kas Yapma Nasıl Olur?

Göğüs Kası Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Göğüs Kası Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Alt Ekstremite Kasları Özellikleri

Alt Ekstremite Kasları Özellikleri

Kas Kütlesi Arttırma Yöntemleri

Kas Kütlesi Arttırma Yöntemleri

Kas Gelişiminde Beslenme

Kas Gelişiminde Beslenme

Bayan Karın Kası Egzersizleri

Bayan Karın Kası Egzersizleri

Kas Yapma Hareketleri Nelerdir?

Kas Yapma Hareketleri Nelerdir?

Kas Gevşetici İlaçlar Nelerdir?

Kas Gevşetici İlaçlar Nelerdir?

Trapez Kası Geliştirme Hareketleri

Trapez Kası Geliştirme Hareketleri

Kas Yorgunluğu Belirti Türleri

Kas Yorgunluğu Belirti Türleri

Bilek Kası Türleri ve Özellikleri

Bilek Kası Türleri ve Özellikleri

Pelvik Kaslarının Görevleri

Pelvik Kaslarının Görevleri

Karın Kası Egzersizleri Nelerdir?

Karın Kası Egzersizleri Nelerdir?

Kas İğnesi Zararları

Kas İğnesi Zararları

Arka Kol Kası Geliştirme

Arka Kol Kası Geliştirme

Çene Kası Egzersizleri

Çene Kası Egzersizleri

Deltoid Kası Anatomisi ve Özellikleri

Deltoid Kası Anatomisi ve Özellikleri

Kas Krampları Tedavisi

Kas Krampları Tedavisi

Trapez Kası Nasıl Geliştirilir?

Trapez Kası Nasıl Geliştirilir?

Kas Atrofisi Nedenleri?

Kas Atrofisi Nedenleri?