Bacak Kasları Bacak Kası Egzersizleri
21 Haziran 2024

Bacak Kasları Bacak Kası Egzersizleri

Bacak kasları, ayak bileği ile diz eklemi arasında yer alır ve üç ana bölgeye ayrılır: ön bölge, arka bölge ve lateral bölge.

Ön bölgede bulunan kaslar, ayağın ekstansiyon ve inversiyon hareketlerini sağlar.

Arka bölgedeki kaslar, ayağın plantar fleksiyon ve diz ile ayakta fleksiyon hareketlerini gerçekleştirir.

Lateral bölgede yer alan kaslar ise ayağa eversiyon ve plantar fleksiyon hareketlerini yaptırır.

Bacak kasları, hareket kabiliyetimizi sağlamada son derece önemlidir. Vücudun tüm yükünü taşıdıkları için oldukça güçlü olmaları gerekir.

Bazı kişilerde bacak yapısı, parantez bacak olarak adlandırılan bir yapıya sahip olabilir. Bu durumun düzeltilmesi için birtakım bacak kası egzersizleri yapılabilir.

Bununla birlikte, bacak kası egzersizleri, vücut geliştiren kişiler tarafından bacak kaslarını geliştirmek için de yapılır. Bacak kaslarının daha estetik bir görünüme sahip olması, kalın bacakların incelmesi, erimesi ve sıkılaşması için çeşitli bacak kası egzersizleri uygulanabilir.

Bacak kaslarını geliştirmek isteyen, çarpık veya parantez bacak gibi şikayetleri olan ve kalın bacaklardan rahatsız olan kişiler, bu egzersizler sayesinde daha güçlü bacak kaslarına sahip olabilirler.

Bacak kasları, vücudumuzdaki en büyük kas grubu olduklarından, bu kaslara yönelik yapılan egzersizler kan akışını hızlandırır. Bacak kaslarını geliştirmek için yapılacak egzersizler, yağ yakımı ya da bacak şekillendirme amacıyla oldukça önemlidir.

Bacak Kası Egzersizleri Nasıl Yapılır?

  • Öncelikle, kendiniz için uygun ağırlıkta bir dambıl seçin ve ayakta pozisyonda iken dambılı elinize alın. Dizlerinizi hafifçe kırıp bacaklarınızın üst bölümünü zemine paralel olana kadar alçaltın. Bu pozisyonda nefes verdikten sonra yavaşça yeniden yukarı doğru doğrulun. Bu egzersizi yaparken sırtınızın gergin ve sabit olmasına dikkat edin. Ayrıca, diz kapaklarınızın ayak parmaklarınızın uç kısmını geçmemesine özen gösterin. Bu egzersizi günde 3 set halinde 7-8 defa tekrar ederek bacak kaslarınızı güçlendirebilirsiniz.
  • İki dambıl ile yapabileceğiniz bir diğer bacak kası egzersizinde, sağ ve sol elinize eşit ağırlıkta dambıl alın. Ayakta dik bir pozisyonda iken hafifçe yere çömelerek sağ bacağınızla öne bir adım atın ve geride kalan sol bacağınızın diz kapağını yere değdirin. Bu hareketi yaparken, öne adım attığınız bacağınızın diz kapağının ayak başparmağını geçmemesine dikkat edin. Her iki bacak için 5 defa 2 set halinde bu egzersizi tekrar ettikten sonra, ilerleyen zamanlarda ağırlıkları artırarak devam edebilirsiniz.
  • Bacak kasları ve bacakların incelmesi için faydalı olacak bir diğer egzersiz için bir basamağın önünde durun. İlk olarak sağ bacağınızı kaldırarak ayağınızı basamağın üzerine sabitleyin. Aynı şekilde sol bacağınızı da kaldırarak sol ayağınızı basamağın üzerine sabitleyin. Daha sonra ilk olarak sağ, ardından sol bacağınızı basamaktan indirin. Bu egzersizi yaparken karın kaslarınızı gerginleştirin ve sırtınızın sabit ve düz olmasına özen gösterin. Bu hareketi 8-10 defa tekrar ettikten sonra başlangıç pozisyonuna geri dönün ve bu bacak kaslarını geliştiren egzersizleri düzenli olarak günde 2-3 set halinde uygulayın.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Kas Gelişiminde Beslenme

Kas Gelişiminde Beslenme

Pc Kası Egzersizleri Nelerdir?

Pc Kası Egzersizleri Nelerdir?

İlginizi Çekebilir

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Scm Kası Tedavisi

Scm Kası Tedavisi

Bilek Kası Türleri ve Özellikleri

Bilek Kası Türleri ve Özellikleri

Vücut Kas Oranı Değerleri

Vücut Kas Oranı Değerleri

İltihaplı Kas Romatizması Belirtileri ve Tedavisi

İltihaplı Kas Romatizması Belirtileri ve Tedavisi

Alt Karın Kası Hareketleri Nelerdir?

Alt Karın Kası Hareketleri Nelerdir?

Güncel

Boyun Kasları Nelerdir?

Boyun Kasları Nelerdir?

Güncel

Kol Kasları Anatomisi

Kol Kasları Anatomisi

Güncel

Pelvik Kaslarının Görevleri

Pelvik Kaslarının Görevleri

1 Haftada Karın Kası Egzersizleri

1 Haftada Karın Kası Egzersizleri

Kas Ağrısı Kas Ağrılarının Tedavisi

Kas Ağrısı Kas Ağrılarının Tedavisi

Karın Kası Nasıl Yapılır?

Karın Kası Nasıl Yapılır?

Kas Sistemi Görevleri

Kas Sistemi Görevleri

Çocuk Kası Gelişimi

Çocuk Kası Gelişimi

Kas Yapma Nasıl Olur?

Kas Yapma Nasıl Olur?

Uyluk Kasları Nelerdir?

Uyluk Kasları Nelerdir?

Kasık Kası Çalıştırma Hareketleri

Kasık Kası Çalıştırma Hareketleri

Alt Karın Kası Nasıl Geliştirilir?

Alt Karın Kası Nasıl Geliştirilir?

Kas Distrofisi Nedir?

Kas Distrofisi Nedir?

Kaslar Nasıl Güçlenir?

Kaslar Nasıl Güçlenir?

Kas Krampları Tedavisi

Kas Krampları Tedavisi

Hamstring Kasları Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Hamstring Kasları Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Vastus Lateralis Kası

Vastus Lateralis Kası

Kas İltihabı Belirtileri ve Tedavisi

Kas İltihabı Belirtileri ve Tedavisi

Kas Kasılması Belirtileri ve Tedavisi

Kas Kasılması Belirtileri ve Tedavisi

Mide Kası Nasıl Çalışır?

Mide Kası Nasıl Çalışır?

Omuzda Kas Yırtılması Belirtileri ve Tedavisi

Omuzda Kas Yırtılması Belirtileri ve Tedavisi

Kol Kası Geliştirme Yöntemleri

Kol Kası Geliştirme Yöntemleri

Kas Hücresi Türleri ve Özellikleri

Kas Hücresi Türleri ve Özellikleri

Çene Kası Geliştirme Yöntemleri

Çene Kası Geliştirme Yöntemleri

Kalp Kası Kalınlaşması Belirtileri ve Tedavisi

Kalp Kası Kalınlaşması Belirtileri ve Tedavisi

Kas Gerilmesi Tedavisi

Kas Gerilmesi Tedavisi

Kas Atrofisi Nedenleri?

Kas Atrofisi Nedenleri?

Kas Anatomisi Bölümleri

Kas Anatomisi Bölümleri

Kas Yıkımı Nedenleri?

Kas Yıkımı Nedenleri?

Kas Erimesi Belirtileri ve Tedavisi

Kas Erimesi Belirtileri ve Tedavisi