Biceps Kasının Geliştirilmesi
11 Temmuz 2024

Biceps Kasının Geliştirilmesi

Biceps Kası

Biceps kası, vücudumuzun en hareketli kaslarından biridir. Humerus kemiğine paralel uzanan bu kas, halk arasında "pazu" olarak bilinir. Özellikle erkekler arasında güçlü görünmek amacıyla sıklıkla çalıştırılan bu kas, kısa oluşu ve kolay şekil alması nedeniyle en çok yüklenilen kaslar arasında yer alır. Ancak, bu kasın üzerine fazla yüklenmek ve sürekli çalıştırmak, biceps'in özellikle kemik ile temas eden bölgelerinde çeşitli sorunların ortaya çıkmasına neden olabilir.

Biceps Kasının Yapısı

Biceps kası, üç çizgili kas grubundan oluşur:

  • Biceps Brachii: Biceps kasının büyük kısmını oluşturan bu kas, ön kol kemiği radius ile scapula'nın çıkıntı kısmında bulunan kas düzeniğidir. Biceps kol kas demetinin üçte birini oluşturur.
  • Brachialis: Bu kasın başlangıç yeri el bileğidir. Buradan humerus kemiği ile dirseğin birleştiği yere kadar uzanır ve burada sonlanır.
  • Coracobrachialis: Üçlü kas demetinin en incesidir. Adını scapula (kürek kemiği) üzerinde bulunan coracoid çıkıntısından alır. Coracoid çıkıntısı ile humerus kemiği arasında çalışarak kolun gövdeye doğru çekilmesini sağlar.

Biceps kasının her bölümü kendine özgü özelliklere sahip olmasına rağmen, en fonksiyonel olan kas coracobrachialis bölümüdür. Bu bölüm, temel hareketlerden olan dönme hareketini sağlar.


Biceps kasının iri görünmesi, kolların iyi görünmesini sağlamaz. İyi bir görüntü elde etmek için kol kaslarının hepsinin çalıştırılması gereklidir. Genel olarak sırt kaslarının hareket etmesi için biceps kasının zorunlu olarak çalışması gerekir. Bu kas grubunu çalıştırmadan önce ısınma ve adaptasyon hareketleri yapılması önemlidir. Bunun için ilk yapılması gereken, vücudun tamamen ısınmasıdır. Örneğin, 3 km koşu ile başlayabilirsiniz. Daha sonra adaptasyon için kollar yüksek bir yerden tutulmalı ve ayaklar yavaşça dizlerden kırılarak, yer ile teması kesilmelidir. Bu, kol kasları, bağ dokuları ve tendonların ani hareketlere karşı uyanık olmasını sağlayacak ve gereksiz sakatlanmalara önlem olacaktır.

Isınma ve adaptasyondan sonra dört aşamalı egzersizlere başlanır:

  • Elimize aldığımız 1'er kiloluk dambıllar ile önce sağ kol sonra sol kol katlanır. Bu hareketler humerus ve radius kemiklerinin açısını daraltan ve artıran harekettir. Her hareket bir saniyede yapılacak şekilde 16 defa tekrarlanır.
  • Yaklaşık iki dakika bekledikten sonra ikinci aşamaya geçilir. Bu defa 2'şer kiloluk ağırlıklar kullanılır ve yukarıdaki standartlarda 16 defa tekrar edilir. Yorgunluk ve acı hissi oluşursa mutlaka bırakılmalıdır.
  • Yine iki dakika sonra üçüncü aşamaya geçilir ve dört kiloluk dambıllar ile saniyede bir kere olmak üzere 16 hareket yapılarak hareketler sonlandırılır.

Biceps Kasında Görülen Rahatsızlıklar

Başta barfiks hareketi olmak üzere biceps kaslarına fazla yüklenmek, biceps tendonunda sorun oluşmasına neden olabilir. Ayrıca, omuzda bulunan oynamaz eklemin zarar görmesine de yol açabilir. Bu durum "biceps tendiniti" olarak adlandırılır. Rahatsızlık başladığında kol hareketlerinin kısıtlanması esastır. İlerlemiş vakalarda ameliyat gerekebilir.

Biceps kası, doğru ve dengeli çalıştırıldığında güç ve estetik kazandıran önemli bir kas grubudur. Ancak, aşırıya kaçmadan ve doğru tekniklerle çalıştırılması büyük önem taşır.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Kasların Görevleri Nelerdir?

Kasların Görevleri Nelerdir?

Ön Kol Kasları Nelerdir?

Ön Kol Kasları Nelerdir?

Scm Kası Tedavisi

Scm Kası Tedavisi

Editörün Seçtiği

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Göbek Kası Yapma Göbek Kası Egzersizleri

Göbek Kası Yapma Göbek Kası Egzersizleri

Kas Kanseri Belirtileri ve Tedavisi

Kas Kanseri Belirtileri ve Tedavisi

Adele Kası Türleri ve Özellikleri

Adele Kası Türleri ve Özellikleri

Kol Kası Geliştirme Yöntemleri

Kol Kası Geliştirme Yöntemleri

Uyluk Kasları Nelerdir?

Uyluk Kasları Nelerdir?

Güncel

Bacak Kas Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Bacak Kas Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Güncel

Baldır Kası Nedir?

Baldır Kası Nedir?

Güncel

Kas Güçlendirici Besinler

Kas Güçlendirici Besinler

Evde Karın Kası Nasıl Yapılır?

Evde Karın Kası Nasıl Yapılır?

Karın Kası Egzersizleri Nelerdir?

Karın Kası Egzersizleri Nelerdir?

Adonis Kası Hareketleri Nelerdir?

Adonis Kası Hareketleri Nelerdir?

Karın Kası İçin Beslenme Yöntemleri

Karın Kası İçin Beslenme Yöntemleri

Bulbocavernosus Kası Egzersizleri

Bulbocavernosus Kası Egzersizleri

Alt Bacak Kası Geliştirme Egzersizleri

Alt Bacak Kası Geliştirme Egzersizleri

Karın Kası Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Karın Kası Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Sırt Kası Geliştirme Egzersizleri

Sırt Kası Geliştirme Egzersizleri

Pc Kası Egzersizleri Nelerdir?

Pc Kası Egzersizleri Nelerdir?

Kas İltihabı Belirtileri ve Tedavisi

Kas İltihabı Belirtileri ve Tedavisi

Psoas Kasının Konumu

Psoas Kasının Konumu

Abdominal Kasların Çeşitleri

Abdominal Kasların Çeşitleri

Kas Gevşetici Bitkiler Nelerdir?

Kas Gevşetici Bitkiler Nelerdir?

Alt Ekstremite Kasları Özellikleri

Alt Ekstremite Kasları Özellikleri

Kas Çalışma Türleri ve Özellikleri

Kas Çalışma Türleri ve Özellikleri

Kas Seğirmesi Belirtileri ve Tedavisi

Kas Seğirmesi Belirtileri ve Tedavisi

Ayak Kasları Özellikleri

Ayak Kasları Özellikleri

Kas Türleri Nelerdir?

Kas Türleri Nelerdir?

Adonis Kası Nasıl Yapılır?

Adonis Kası Nasıl Yapılır?

Kas Doku Türleri ve Özellikleri

Kas Doku Türleri ve Özellikleri

Yağ Kas Oranı

Yağ Kas Oranı

Kol Kası Güçlendirme Egzersizleri

Kol Kası Güçlendirme Egzersizleri

Omuz Kası Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Omuz Kası Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Bayan Karın Kası Egzersizleri

Bayan Karın Kası Egzersizleri