Adonis Kası Nasıl Yapılır?
12 Temmuz 2024

Adonis Kası Nasıl Yapılır?

Adonis Kasının Tanımı

Adonis kası, aslında oblik kaslarına verilen isimdir. Karın bölgesinde bulunan ve genellikle kasların geliştirilmesi ile ortaya çıkan bu kas türü, vücuttaki yağ oranının düşürülmesiyle daha belirgin hale gelir. Yağ oranı düşük kişilerde adonis kaslarının oluşumu daha hızlı gerçekleşir. Spora başlanan ilk zamanlarda bile sağlıklı beslenme ile adonis kasları belirginleşmeye başlayabilir.


Adonis kasının oluşup gelişmesinde sağlıklı beslenme çok önemli rol oynamaktadır. Bunun yanı sıra karın egzersizleri de bu kasların oluşumunda oldukça önemli bir yere sahiptir. Ancak her gün karın kası çalışmak, adonis kaslarının normalinden daha fazla gelişmesine neden olabilir. Bu da görüntü olarak rahatsız edici olabilir. Bu kasların çok fazla geliştirilmesi, belin daha kalınlaşmasına neden olabilir. Adonis kasları, oblik kaslar olarak bilindiği için aslında yapılan her türlü egzersiz, bu kasların çalışmasına yardımcı olmaktadır. Kaslar oluştuktan sonra korumak için ayrıca çaba sarf etmeye gerek yoktur. Vücudun yağ oranını düşürüp dengeye soktuktan sonra haftada 3 kez yapılan karın kası egzersizleri, oblik kaslarının gelişmesini sağlayacaktır. Bu sayede adonis kasları kendiliğinden ortaya çıkacaktır. Bazı erkekler adonis kasına yatkın olarak şanslı doğarlar.

Adonis Kası Geliştirme Teknikleri
  • Sırt üstü uzanıp bacaklar birleştirilir, daha sonra dizler bükülmeden ayaklar kaldırılır. Basit bir yöntem gibi görünse de en etkili karın kası oluşturma yöntemlerinden biridir. Bu tekniği geliştirmek için ayaklar yukarı doğru kaldırılırken yarım mekik çekilebilir. Önerilen program, birer gün dinlenmeli olarak 20 kez yapılabilir.
  • Yağ oranını azaltmanın yanı sıra bisiklet sürme, yüzme, koşu gibi kardiyo egzersizleri yapılabilir. Bunun yanında yatay zeminde mekik çekmek de yardımcı olabilir.
  • Barfiks demirine asılarak bacaklar karına doğru çekilebilir. Böylece karındaki kasların gelişmeye başlamasına ve yağların daha hızlı yakılmasına yardımcı olunabilir.

Hava Bisikleti Hareketi

Bu egzersiz, adonis kası geliştirmede çok etkilidir. Bu egzersiz için yere uzanmanız gerekmektedir. Daha sonra ayaklarınızı havaya kaldırıp bisiklet sürer gibi hareket ettirmelisiniz. Ayrıca göğsünüze doğru çektiğiniz dizinizin zıt tarafındaki dirseğinizi de dizinize değdirmelisiniz. Bu egzersizi bir gün arayla, on beşer kere, 3 set halinde yapmalısınız.

Ters Mekik Hareketi

Bu egzersiz için yere uzanmalısınız. Daha sonra bacaklarınızı havaya doğru kaldırıp dizlerinizi karnınıza doğru çekip tekrar dik bir şekilde kaldırmalısınız. Bu egzersizi bir gün arayla, on beşer kere, 3 set halinde yapmalısınız.

Bu egzersizleri düzenli bir şekilde yaptığınız takdirde kısa süre içerisinde sizin de adonis kasınız olabilir.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

soru

Seçkiner

12 Temmuz 2024 Cuma

Adonis kaslarının geliştirilmesi sırasında her gün karın kası çalışmak, kasların normalinden fazla gelişmesine neden olabilir mi? Bu durumu yaşayanlar ne gibi sorunlar yaşayabilirler?

Cevap yaz
1. Cevap
cevap

Admin

Seçkiner, adonis kaslarını geliştirirken her gün karın kası çalışmak, kasların aşırı yorulmasına ve yeterince dinlenememesine neden olabilir. Kaslar, büyümek ve güçlenmek için dinlenme süresine ihtiyaç duyarlar. Aşırı çalıştırma, kas yorgunluğu, sakatlanmalar ve kaslarda dengesizlik gibi sorunlara yol açabilir. Bu yüzden antrenman programınıza dinlenme günleri eklemek ve kas gruplarını dönüşümlü olarak çalıştırmak daha sağlıklı olacaktır.

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Kas Yapma Nasıl Olur?

Kas Yapma Nasıl Olur?

Arka Kol Kası Geliştirme

Arka Kol Kası Geliştirme

Popüler İçerikler

Kas Liflerine Gereksinim

Kas Liflerine Gereksinim

Editörün Seçtiği

Yapay Kas Kullanımı

Yapay Kas Kullanımı

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Yağ Yakarken Kas Yapmak

Yağ Yakarken Kas Yapmak

Yüz Kasları Anatomisi

Yüz Kasları Anatomisi

Kol Kas Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Kol Kas Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Yan Karın Kası Nasıl Geliştirilir?

Yan Karın Kası Nasıl Geliştirilir?

Kas Hareketleri Nelerdir?

Kas Hareketleri Nelerdir?

Güncel

Alt Ekstremite Kasları Özellikleri

Alt Ekstremite Kasları Özellikleri

Güncel

Üst Ekstremite Kasları

Üst Ekstremite Kasları

Güncel

Göbek Kası Yapma Göbek Kası Egzersizleri

Göbek Kası Yapma Göbek Kası Egzersizleri

Kas Spazmı Belirtileri ve Tedavisi

Kas Spazmı Belirtileri ve Tedavisi

Alt Karın Kası Nasıl Geliştirilir?

Alt Karın Kası Nasıl Geliştirilir?

Sırt Kası Egzersizleri Nelerdir?

Sırt Kası Egzersizleri Nelerdir?

Kalp Kası Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Kalp Kası Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Kas Zedelenmesi Belirtileri ve Tedavisi

Kas Zedelenmesi Belirtileri ve Tedavisi

Kas Ezilmesi Tedavisi

Kas Ezilmesi Tedavisi

Bel Kaslarını Güçlendirme Yöntemleri

Bel Kaslarını Güçlendirme Yöntemleri

İnsan Kas Anatomisi

İnsan Kas Anatomisi

Kasların Görevleri Nelerdir?

Kasların Görevleri Nelerdir?

Kas Titremesi Tedavisi

Kas Titremesi Tedavisi

Karın Kası Hareketleri Nelerdir?

Karın Kası Hareketleri Nelerdir?

Kas Zayıflığının Nedenleri?

Kas Zayıflığının Nedenleri?

Scm Kası Tedavisi

Scm Kası Tedavisi

Omuz Kası Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Omuz Kası Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

1 Ayda Karın Kası Egzersizleri

1 Ayda Karın Kası Egzersizleri

Mimik Kasları Nelerdir?

Mimik Kasları Nelerdir?

Pc Kası Nedir ve Nasıl Güçlendirilir?

Pc Kası Nedir ve Nasıl Güçlendirilir?

Adele Kası Türleri ve Özellikleri

Adele Kası Türleri ve Özellikleri

Kalp Kası Özellikleri

Kalp Kası Özellikleri

Vücut Kas Oranı Değerleri

Vücut Kas Oranı Değerleri

Kas Güçlendirici Besinler

Kas Güçlendirici Besinler

Kas Sıkışması Belirtileri ve Tedavisi

Kas Sıkışması Belirtileri ve Tedavisi

Biceps Kasının Geliştirilmesi

Biceps Kasının Geliştirilmesi

Diz Kasları Egzersizleri

Diz Kasları Egzersizleri